Link KeGIlaan Aku

Pages

Wednesday 1 June 2011

Kawan bukan untuk kesenangan

aku x pham la dgn manusia zaman sekarang ni..ade yg jenis wat persahabatan tu mcm main saham,,time saham tinngi beli, mahal pon x kesah, tp bila time saham jatu menjunam terus jual..x mau dah, nak tengok pon  tamo...ade tu snggup beli saham tu balik bila saham tu meningkat naik demi kesenangan dr walaupon sblom ni die tengok saham tu sikit pon xder harga..aku pon x faham...ape matlamat die ni..jenis x berpendirian kah?atau jenis talam dua muka..?hurmm...post aku kali ini agak menjana minda kot tp tu la realiti.

Tp kite sebagai manusia xleh nak kate org, kite pon ade kelemahan dan kekurangan, masing2 ade. sbb dah tertulis dah..NO BODY PERFECT, sape yg ase die prfect, dlm drnya mesti penuh dgn sikap takbur dan riak..aku pon x perfect. Hidop ni mcm roda, time kite di ats kite rase gah, kite lupa asal usul, jasa2 org pd kite, dan bila kite kat bawah bru kite sedar ape yg kite kejar x janji kan ape2..hurmmm...xdek poin nk tulis dah..hahaha ape yg penting bg aku, klu kita salah, kita kena terus terang, kena jujur, bkannye terus gah dgn cerita2 dongeng yg di reka2 demi menutup kesalahan sendiri, dan bukan mengunakan kelemahan diri untuk menjadikan dr teraniayai dan sebgai mangsa semata2 nk kaburi pandangan org...

p/s;klu ade yg terase sy mohon maaf, tp ini adalah sekadar ingatan

2 comments:

  1. huyoo...imah ke ni yg mnulis?hahha impresss!

    ReplyDelete
  2. ahahahaha..malula..hahahah..yerla tngan ni la yg menaip taw

    ReplyDelete