Link KeGIlaan Aku

Pages

Wednesday 4 January 2012

Susahnya menjaga hati

Assalamualaikum..

hati?hati saper tuh?hati ayam?kambing? cik B?penguin?ulatsaksa?Hati ni susah nak di jaga. nak di fahami, nak dimengerti..ader tu mulut cakap lain, hati cakap lain, mulut bkn main mcm ikhlas, tapi hati hanya antara dia dan Tuhan saja yg tahu. Ada yg sngop puaskan hati sndr dan ketepikan hati org lain..Ada tu sngup lukakan hati sndr demi org lain..penyakit hati ni mcm2..

Hati terseksa demi memenuhi kehendak org lain..adilkah?adilkah?adilkah oh dunia..sekali fikir mmg kejam, berlaku kejam pada hati mmg sesuatu yg tidak adil, tp bila 2 kali fikir..myb ini yg terbaik.Mesti diorag fikir hati ini sesuai utk itu, dan sesuai untuk ini..hermm..hati..hati..kesian kat hati aku ni..aku taw kau terseksa..kdang2 kau tersepit..tp aku pon x taw cena nk gembirkan kau...aku asyek nak puaskan hati org..kesian kat kau..aku taw kau sunyi..tp aku nak wat cemna..kawan kau dah xde..dah xleh mcm dulu..berkongsi suka dan duka..dia dah jumpe hati lain..ermm hopefully hati dia gembira x merana mcm kau kan..kan?Aper2pon aku try ckp kat hati suh kau ubati kelukaan kau, suh kau gembiran diri kau, ada lagi hati2 kat luar sana boleh gembirakan kau..Allah pon slalu ada untuk mendengar ritihan kau..usah pedulikan bunyi lalat2, bunyi2 cengkerik yg boleh mengugat ketabahan kau, yg boleh melalaikan kau dan yg boleh melukakan kau..

P/s;;Aku x taw ape rationalnye entry ni wujud..myb sbb hati aku tngah kacau kot..herm;(

No comments:

Post a Comment