Link KeGIlaan Aku

Pages

Sunday 22 July 2012

Siksanya mencari tempat berteduh

Assalamualaikum..

Oke harini dah masok hari ke-2 berpuasa. Alhamdulillah syukur. 

Siksa mmg siksa, derita pon ade (hyperbola2 bla2..). Arini aku dgn abg aku g melilau dkt area Ulu Kelang, dgn harapan dptla cr 1 bilik kosong utk aku merempat sametelah nak start keje. Hurm klu xde tempat terpaksala aku naik kenderaan awam dr Sg. Buloh, hoho jauh tu. Cari punya cari, panjat tangga sampai tingkat 4, ketuk2 pintu xder org jawab, turun lg cari tempat lain pulak. Penat x usah kira, peluh menitis sampai basah ketiak, kaki x usah cakap (padan muka sape suh pkai kasut tinggi). Last2 kitorg balik dgn perasaan hampa dan keciwa. Hurm xpla, minggu dpn ade lg, sempat lg utk mencr.

byngkan pkai sliper ni g jln merata

Balik2 aku tido terbongkang. Sedar2 ade kol, hurm panggilan intebiu lg. Dgn berat at aku tolak aje. yerla dah dpt yg tu. Lgpon dah nak balik mlm ni. Malas la. Tp klu dpt Intebiu dr 1 company tu, mybe aku x tolak la..hahahaha demand gila. Tapi bukan demand sngt pon, sekadar bersederhana aja. Dah dpt yg tu xpla yg lain. Nanti dah bosan dgn yg tu bru la cr lain kan?. Tambah pengalaman x salah.

Tapi aku nak ckpla kan, bersyukurla menjadi graduan Food Technology, bnyak peluang pekerjaan terbentang di dpn mata. Sy da mengalaminya. Yg tinggal usaha utk kite mendptkannya, bknnye menghrpkan aje. yg penting kite kena proaktif. x gitu eh?

No comments:

Post a Comment